Skuteczność stosowanych metod

skutecznoscWszystkie metody zawarte w naszych programach oparte są na naukowej wiedzy psychologicznej i neuropsychologicznej. Prowadzone  w ciągu dziesiątków lat eksperymenty i doświadczenia naukowe zaowocowały opracowaniem specjalnych technik stosowanych w pracy z uczniami i osobami dorosłymi.

Psycholodzy badający mechanizmy pamięci i wnioski z ich badań:

Miller (1956)pamięć krótkotrwała (Short Term Memory) jest w stanie zarejestrować i przechować jednocześnie 7 (+/- 2) elementów

Paivio (1969)- badania nad wpływem wyobrażeń na proces zapamiętywania, koncepcja podwójnego kodowania

Ross i Lawrence (1968) - metoda loci- odtworzenie podczas reprodukcji bezpośredniej 37.5 z 40 prezentowanych elementów

Standing, Conezio i Haber (za Baddeley, 1976) – 90% skuteczności przy odtwarzaniu obrazów

Turner i Perkins (Nowak, 1992)- przeprowadzili eksperyment potwierdzający skuteczność metody par skojarzeń, 95% skuteczności

Raugh i Atkinson (za Gruneberg, 1992) wykorzystanie metody słowa-klucza czterokrotnie zwiększyło efekty przyswajania słówek hiszpańskich

Gruneberg (1992)- czterodniowy kurs języka obcego z zapamiętaniem 600 słów

Rozwój badań nad szybkim czytaniem:

XIX wiek: E. Javal (okulista) – odkrył i opisał specyficzne ruchy gałki ocznej, tzw. „sakkady”

Początek XX wieku: R. Dodge i T. Cline – obliczyli dokładne parametry czytania, między innymi czas i liczbę fiksacji i regresji

Początek XX wieku: W. Ruediger – zmierzył centralne i peryferyjne pole widzenia

1940 – 1944: grupa brytyjskich psychologów opracowała metodę skracania czasu fiksacji przy pomocy „tachistoskopu”

Lata 50-te: Evelyn Wood zakłada pierwszą na świecie szkołę szybkiego czytania

Skuteczność opracowanych przez nas zastosowań zawartych w kursach „Metod efektywnej nauki” i „Technik szybkiego czytania” potwierdzona została badaniami przeprowadzonymi w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego w latach 1996-2001.

Wyniki dotyczące wybranych metod treningu pamięci w badaniach prowadzonych przez autora kursu

METODA PAR SKOJARZEŃ: 90 % poprawnie (20-25% g. kontrolna)

METODA SŁOWA-KLUCZA (po powtórkach): 95 % poprawnie (40% g. kontrolna)

HAKI I ŁAŃCUCH (historia, geografia, biologia): 250-300% wzrost skuteczności

 

Wyniki osiągnięte przez uczestników kursów szybkiego czytania (własne Optimum) w latach 2006-2009

Tempo czytania: gr. kontrolna - 131 słów/min ; gr. badana - 473 słowa/min

Zrozumienie i zapamiętywanie: gr. kontrolna - 35%             ; gr. badana - 72%

CrystalCode Studio

Nasza strona wykorzystuje mechanizm plików cookies. W plikach cookies zapisujemy informacje służące do prawidłowego działania funkcjonalności strony, w celach reklamowych i statystycznych.

Akceptuję mechanizm cookies na tej stronie

EU Cookie Directive Module Information